Miben tud segíteni a szájsebész?

A szájsebész kollégáink általában sürgős eseteket kezelnek vagy olyan tervezett kezeléseket végeznek, amelyekhez az általános fogorvosi beavatkozás már nem elegendő. Előfordulnak olyan helyzetek, amikor komolyabb kezelésre van szükség, ilyen helyzetekben van szükségünk a szájsebészek szakértelmére.

Szájsebész Esztergom

Ide tartoznak azok a foghúzások, amelyek valamilyen oknál fogva nem kivitelezhetők egyszerűen:

• rendellenesen nőtt fog
  • a fekvő bölcsességfog
  • vagy azok az esetek, amikor a gyökerek görbülete vagy szétállása miatt nem hajtható végre a szokványos, fogorvosi foghúzás.
  • Különböző műtéti folyamatokra is szükség lehet, ami az arcüreget, arcot vagy az állkapcsot is érintheti.

Szájsebészeti műtétek és beavatkozások

Előfordulhatnak esztétikai műtéti beavatkozások. Szükségünk lehet fogpótlások előkészítéseként ínykorrekcióra. Több alkalommal találkozunk aszimmetrikus ínykontúrral, amely az elkészítendő porcelán héjak vagy koronák megjelenését is aszimmetrikussá tenné. Tehát az egyik hosszabb, a másik rövidebb lenne és esztétikailag a fogpótlás nem lenne teljes értékű. Ilyen esetben egy egyszerű ínykontúrozást végzünk.

Fogmegtartó műtétek közé sorolhatók a gyökércsúcs-amputáció, a fogfelezés, és a fogágyműtétek. Fontos a fogak körüli gyulladásoknak a  megszüntetése és a fogak stabilizálása.  Így lehetővé tesszük a saját fogak hosszú távú megtartását.

Fogeltávolítással kapcsolatos műtétek. Vannak olyan helyzetek, amikor a fog körüli gyulladások nagy méreteket öltenek, ekkor szükség lehet a fogak eltávolítására. Lehet egyszerű foghúzás vagy bonyolultabb, összetettebb esetben műtéti feltárás. Ilyen például a bölcsességfog vagy számfeletti fogak műtéti eltávolítása.

A fogbeültetést és az ehhez kapcsolódó műtéti beavatkozásokat is végzünk. Ezek a műtétek az íny és az állcsont mennyiségének és minőségének a növelését és javítását célozzák.

Fontosnak tartjuk, hogy a pácienseknek ne okozzunk felesleges fájdalmat, ezért többféle érzéstelenítő hatóanyagot és módszert használunk a fájdalommentesség biztosítására.

Vegye fel a kapcsolatot a szájsebész kollégánkkal!